МОН ВПРОВАДЖУЄ ІНСТРУМЕНТ ДЛЯ ОЦІНКИ БЕЗПЕКИ ШКІЛ, РОЗРОБЛЕНИЙ ЮНІСЕФ
Презентовано новий онлайн-інструмент для моніторингу рівня безпеки і комфорту шкіл, створений Міністерством освіти і науки спільно з Дитячим фондом ООН (ЮНІСЕФ) в Україні. Інструмент стане частиною національної системи автоматизованого інформаційного комплексу освітнього менеджменту (АІКОМ)
«Безпечне освітнє середовище – одне з першочергових завдань МОН. Мова йде не лише про дотримання санітарних норм і захищений простір, а й про забезпечення доброзичливого оточення, якісної освіти, рівних можливостей, – зазначив заступник Міністра освіти і науки з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Артур СЕЛЕЦЬКИЙ. – Збільшення кількості шкіл з такими умовами покращить комунікацію між учнями і вчителями, підвищить активність і дозволить учням краще почуватись під час навчання. Оцінка безпеки школи – це перший крок до створення оновленого комфортного середовища. Безпечне та дружнє до дитини середовище в закладах освіти об'єктивно затребуване викликами сьогодення з огляду на протидію COVID-19. Водночас основні критерії самооцінки закладів освіти в межах даного інформаційного інструменту прямо корелюють із цілями програми Президента «Здорова нація».
Дані, які містяться в базі даних інформаційної системи управління освітою ПАК «АІКОМ», можуть бути доповнені новими вимірами, що є доданою цінністю для освітньої аналітики МОН.
Інструмент «Експрес-оцінювання», розроблений у межах концепції «Безпечна і дружня до дитини школа» (БДДШ), дозволяє перевірити наступні показники:
- санітарні умови у закладі освіти (наявність свіжої питної води, чистих і теплих туалетів, доступного і корисного харчування тощо);
- рівність можливостей для всіх учнів, незалежно від їхньої статі, соціального статусу, культурного походження, віросповідання або стану здоров’я;
- якість освітнього процесу (система навчання сприяє розвитку навичок та вмінь у всіх сферах, учні забезпечені навчальним планом і програмами відповідно до віку, враховуються індивідуальні особливості учнів, створено умови для впровадження різних стилів навчання, підтримання активного навчання і розвитку критичного мислення, ознайомлення дітей з інформаційними технологіями, розвитку в них життєвих навичок під час навчання з професійними, компетентними і вмотивованими вчителями);
- захист і піклування про здобувачів освіти (враховано інтереси учнів, учні убезпечені від ризикованої поведінки, надзвичайних ситуацій природного, техногенного або соціального походження);
- залученість учнів, сімей та місцевих громад (заклад освіти цінує і стимулює участь батьківських комітетів та шкільного самоврядування в плануванні шкільних заходів; надає освітні послуги дорослому населенню, є освітнім центром громади).
Результати оцінювання закладу освіти дозволяють визначити його сильні й слабкі сторони, запланувати заходи з удосконалення.
МОН та ЮНІСЕФ планують поширювати досвід шкіл-учасниць пілотного проєкту на всі заклади загальної середньої освіти України. Для цього відбудеться навчання національних тренерів і буде розроблено типову програму підвищення кваліфікації практичних психологів, соціальних працівників та керівників закладів.
Для того, щоб скористатися онлайн-інструментом та провести моніторинг, закладу освіти слід зареєструватись на платформі АІКОМ.
За матеріалами https://www.kmu.gov.ua/news/mon-vprovadzhuye-instrument-dlya-ocinki-bezpeki-shkil-rozroblenij-yunisef