Бочечківська громада

Сумська область, Конотопський район

Про те, як газовики забезпечують безперебійну та безаварійну доставку газу, розповіла на онлайнбрифінгу в Сумській обласній державній адміністарції начальниця управління зовнішніх комунікацій АТ «Сумигаз» Анастасія Шимаріна.

Дата: 19.01.2021 15:16
Кількість переглядів: 164

Про те, як газовики забезпечують безперебійну та безаварійну доставку газу, розповіла на онлайнбрифінгу в Сумській обласній державній адміністарції начальниця управління зовнішніх комунікацій АТ «Сумигаз» Анастасія Шимаріна.

Вона відзначила, що на сьогодні газовики області обслуговують  майже 12 тис. км розподільних газопроводів, через які газ доставляється 385 тисячам клієнтів компанії.

Модернізувати, ремонтувати, утримувати цю мережу – вкрай потрібно, особливо зважаючи на її зношеність. Для прикладу, в жовтні 2020 року фахівці «Сумигазу» провели в Сумах заміну засувки на мережі високого тиску, яка експлуатувалась з дня газифікації міста. Вона забезпечувала доставку газу з 1962 року для половини мешканців та підприємств м.Суми. До опалювального сезону фахівці АТ «Сумигаз» провели комплексне обстеження 10 тисяч кілометрів газових мереж та обладнання на них, модернізували понад 100 об’єктів газорозподільної системи Сумщини.

Як наголосила Анастасія Шимаріна, фахівці газорозподільної компанії мають постійно підтримувати стабільний тиск у газових мережах, проводити технічне обслуговування мереж та підтримувати в робочому стані десятки тисяч одиниць обладнання, встановленого на розподільних газопроводах Сумської області. 

Суттєва частина плати за розподіл газу спрямовується на роботу аварійно-диспетчерської служби 104, яка в режимі 24/7 захищає здоров’я, життя і безпеку всіх користувачів газу. За минулий рік АДС «Сумигазу» усунула 51,2 тис. витоків газу. У середньому за добу АДС приймає понад 130 викликів. Тому важливо сплачувати за доставку газу, адже це, більшою мірою, зарплата фахівців, які працюють цілодобово, щоби клієнти в будь-який момент могли увімкнути плиту чи котел. Оплачуючи доставку газу – споживач платить за свою безпеку, оскільки витоки можуть призвести до жахливих наслідків. Служба 104 є такою ж оперативною службою реагування, як 101, 102 та 103. Лише за два тижні нового року аварійники виконали 2050 заявок та усунули 2049 витоків.

Говорячи про структуру тарифу на доставку, представниця АТ «Сумигаз» роз’яснила, що тариф на цю послугу затверджує Національна комісія, яка здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг. Також державний регулятор затверджує План розвитку газорозподільної системи АТ «Сумигаз», яий нерозривно пов’язаний з тарифом. Тобто, чітко прописано, де і за яку вартість буде проведено модернізацію, реконструкцію, капітальний ремонт розподільних газопроводів та обладнання на них, які кошти підуть на модернізацію обладнання тощо. План та інвестиційна програма є в публічному доступі на сайті Сумигазу. Більше того, вони проходять публічне обговорення перед затвердженням.

Для безперебійного і безпечного транспортування газу в Плані розвитку газорозподільної системи на 2021 рік передбачено ремонти, заміни, реконструкції тощо. Анастасія Шимаріна навела кілька прикладів щодо планових робіт газовиків на 2021 р.: кільцювання газопроводів низького тиску; реконструкція підземних мереж; заміна 11 засувок з виносом з колекторів на поверхню; капітальний ремонт 56 засувок; заміна 19 одиниць технологічного обладнання на газорегуляторних пунктах; демонтаж 17 ГРП у зв’язку із встановленням шафових регуляторних пунктів; заміна 50 ШРП та демонтаж 15 ШРП; заміна 43 одиниць анодного заземлення; будівництво 2 дренажних установок; заміна 6 будинкових регуляторів, 2 фільтрів, 8 гідрозатворів. 

Також начальниця управління зовнішніх комунікацій АТ «Сумигаз» відзначила, що майже 40% від отриманих тарифних коштів компанія направляє на закупівлю обсягів газу для технологічних потреб. У зв’язку з різким здорожчанням природного газу на ринку на початку року чинний з 1 січня 2021 року тариф на розподіл вже не покриває всіх економічно обґрунтованих витрат на придбання технологічного газу для АТ «Сумигаз».

«На відміну від інших компаній, що обслуговують теплові, водогінні мережі тощо, ми не можемо допустити несправностей, бо найменша несправність на об’єктах газорозподільної мережі загрожує надзвичайною ситуацією. Технічне обслуговування обладнання, яке забезпечує стабільний розподіл газу споживачам, є першочерговим. Фахівці компанії не мають права допустити витоків газу на будь-якій ділянці газопроводів і працюють 24 години на добу 7 днів на тиждень. Тому хочу наголосити, що своєчасна сплата за розподіл – це запорука вашої безпеки, а також гарант безперебійної доставки газу, особливо в опалювальний сезон», - відзначила Анастасія Шимаріна.

« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь