В УКРАЇНІ ЗА ПРОГРАМОЮ ПРЕЗИДЕНТА ВОЛОДИМИРА ЗЕЛЕНСЬКОГО «ВЕЛИКЕ БУДІВНИЦТВО» БУДЕ МАСШТАБНО ОНОВЛЕНО ПАРК ВАНТАЖНИХ ВАГОНІВ УКРЗАЛІЗНИЦІ
Як повідомляє ICTV у програмі «Факти» з посиланням на міністра інфраструктури України Олександра КУБРАКОВА, планується закупити понад 45 тисяч вагонів вітчизняного виробництва на 100 млрд гривень
Таке велике замовлення машинобудівна промисловість України отримає вперше за часи незалежності. Оновлювати парк вагонів, за словами радника міністра інфраструктури Івана ФЕДОРКА, будуть в рівних долях «Укрзалізниця» і приватні власники.
Наразі в Україні, за даними УЗ, курсують 174 тисячі вантажних вагонів, з яких 95 тисяч давно вичерпали нормативний термін служби. Середній вік вагона на УЗ – до 40 років, хоча термін експлуатації – максимум 30 років.
«У нас почастішали аварії, інциденти, які відбуваються з нашим зношеним вагонним парком. У нас з усіх ремонтів, які робляться з вагонами, 84% ремонтів - це позапланові. Тобто ми змушені латати, заварювати», – розповідає заступник директора Департаменту комерційної роботи АТ «Укрзалізниця» Валерій ТКАЧОВ.
Утримувати зношені вагони залізниці, за словами Валерія Ткачова, набагато дорожче, бо вони ламаються непередбачувано та вимагають додаткових витрат на позапланові ремонти.
Наказ Мінінфраструктури про списання вагонів, термін дії яких вичерпався, вже готовий, залишилося його підписати.
Запуск масштабного оновлення вагонів дозволить пожвавити не лише українське машинобудування, а й всю економіку в цілому. «Вагон - це повністю український виріб. В Україні видобувають руду, роблять з неї метал, виготовляють усі компоненти. Як тільки держава купує хоча б один вагон - запускається цілий ланцюг промислових підприємств», – наводять «Факти» слова заступника голови комітету ВРУ з питань економічного розвитку Дмитра КИСИЛЕВСЬКОГО.
Нагадаємо, цього року у присутності президента Володимира ЗЕЛЕНСЬКОГО було підписано меморандум щодо залучення експортного фінансування на модернізацію УЗ.