ШАХРАЙГУДБАЙ: ЗАХИСТІТЬ СВІЙ ФІНАНСОВИЙ НОМЕР ТЕЛЕФОНУ
Для цього рекомендується завести окрему сім-карту для спілкування з банком!
Фінансовий номер телефону – це номер, прив’язаний до банківських рахунків. На цей номер надходять: коди підтвердження операцій; паролі від банків; інформація про баланс коштів на рахунках.
Фінансовий номер потрібен для: використання послуги інтернет-банкінгу та для віддаленої ідентифікації клієнта під час звернення до банку.
Як шахраї можуть скористатися фінансовим номером телефону? Викрасти гроші з рахунків, придбати товари у звичайному магазині, на інтернет-сайтах або ж взяти онлайн-кредити!
Як шахраю це вдається? Шахрай телефонує та представляється працівником мобільного оператора. Під різними приводами випитує в абонента смс-код від мобільного оператора, що дає шахраю змогу перевипустити віддалено сім-картку.
Щоб випитати смс-код, шахрай може: запропонувати перейти на нові поліпшені стандарти зв’язку; повідомляти, що сім-картка абонента не приймає дзвінки, тому необхідно перейти на е-сім (електронну сім-картку) тощо.
Що робити? Завести для спілкування з банком окрему сім-картку та не розголошувати свій фінансовий номер телефону.
Не «прив’язуйте» фінансовий номер телефону до соціальних мереж, месенджерів та не використовуйте для авторизації в інших системах. Не залишайте фінансовий номер в якості контактного номеру в анкетних даних та не використовуйте для щоденного спілкування.
«Прив’язати» фінансовий номер телефону до своїх паспортних даних або перейти на контракт з мобільним оператором.
Відключити послугу віддаленої заміни сім-карти у свого мобільного оператора. Зареєструватися в онлайн-кабінеті мобільного оператора. Установити пін-код на сім-карту зі складним восьмизначним паролем та пароль блокування телефона.
Тримати в секреті слід: логін на пароль до онлайн-кабінету мобільного оператора; смс-коди операторів; PUK-код та серійний номер сім-картки.
PUK 1 та серійний номер є на пластику від вашої старої сім-картки. Також PUK-код можна дізнатися в особистому кабінеті на сайті мобільного оператора або зателефонувавши на «гарячу лінію» мобільного оператора.
За матеріалами: https://promo.bank.gov.ua/stopfraud/#section-17.